Hayat Güzeldir ( La vita è bella )

  • Yönetmen:  Roberto Benigni
  • Ülke:  İtalya
  • Tür:  Komedi, Dram, Romantik
  • IMDB:  8,6
  • Vizyon Tarihi:  26 Şubat 1999
  • Süre:  116 Dakika
  • Nam-ı Diğer:  Life Is Beautiful
  • Ödüller:  3 Oscar, 55 ödül ve 31 adaylık
  • Hasılat:  $57,598,247


    Hayat Güzeldir filmini yaklaşık bir yıl önce izlemiştim, izleme sebebim ise o zamanlarda Nazilerin yaptıkları soykırımları ve işkenceleri araştırıyor olmamdı. Yahudi soykırımını anlatan bir yazı okurken karşıma şöyle bir yazı çıkmıştı ' evet Yahudi soykırımını anlatan bir sürü kitap ve film var, ancak bir babanın çaresizliğini ve bu soykırımı çocuğuna bir oyun gibi gösteren babayı anlatan Hayat güzeldir filmini izlemediyseniz büyük bir duygudan mahrum kalmışsınız demektir ' Bende bu yazıyı okuduktan sonra filmi biraz araştırdım ve ardından hemen izlemiştim. Film bittikten sonra öylece kala kaldım çünkü filmde ki olaylar, duygular ve oyuncuların performansı beni çok etkilemişti.

    Filmin konusundan bahsedecek olursak film İkinci Dünya  Savaşını'nın bir kaç yıl öncesini anlatarak başlayan ve filmdeki başkahramanımız hayat dolu Guido'nun güzeller güzeli öğretmen Dora'ya vurulur ve tüm engellere rağmen evlenirler. Biraz zaman geçtikten sonra bir de çocukları olur. Sonrasında savaş patlak verir, Yahudi oldukların için toplama kamplarına götürdüklerinde Guido, oğluna esir kampının ve savaşın bir oyun olduğunu söyler. Oğlu, oyunu başarıyla tamamlarsa ödül olarak çok istediği bir oyuncak tankı hediye edilecektir.


Eğer filmi izlemediyseniz veya izlemeye değer bir film arıyorsanız sizi  buraya  alalım, yok ben filmi izledim diyorsanız, bu yazının altına yorum yapmayı unutmayın.






















Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.