1984- GEORCE ORWELL


Tür:  Bilim Kurgu, Distopya, Klasik

Basım Yılı:  2014

Çeviri:  Celâl Üster

Yayınevi:  Can Yayınları

Sayfa Sayısı:  352





Kitabı ilk okumaya başladığımda ütobik bir hikaye okuyacağımı düşünmüştüm ancak kitabı okumaya devam ettikçe olayların günümüzde sıklıkla yaşandığını fark ettim. Kitapta ki olaylar sizi adeta içene çekiyor. İlk başta ben neyin içene düştüm dedikten sonra kitabın kurallarını anlamaya başlıyorsunuz. Kitapta bahsedilen Tele-ekranlar insanların evlerinde neler yaptıklarını neler söylediklerini duyan, insanların özel hayata dair saklı hiç bir şeylerin kalmamasını sağlar bir cihazdır, Tele-ekranda gösterilen yayınlar sadece iktidarda ki partinin neler yaptıklarını , insanları partiye tapmasını ve insanları her zaman cahil bırakmayı hedefleyen yayınlar gösteriyor yani insanlara sadece göstermek istediklerini şeyleri gösteriyorlar. Sonrasında olaylar daha da ilginç hale geliyor, parti hakkında karşı düşünceye sahip olan insanlarının beynini yıkayarak işkence ederek onları partinin bir kölesi haline getiriyorlar. Parti ne kadar insanlar arasında sınıf farklılıklarının olmadığını söylese de , insanlar işçi sınıfı ve partideki insanlar olarak ikiye ayrılıyorlar, yani ortaya kapitalizm çıkmış oluyor.
          Bu kitabı okuduktan sonra özgürlüğümün değerini daha iyi anladım, günümüzde ki yaşananlarının bu kitaptan uyarlandığını söyleyebilirim eğer siz de kitabı okursanız benim neler söylemek istediklerimi daha iyi anlayacaksınız. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.